torsdag 5 augusti 2010

Åskan blixtrade och dundrade

Igår kväll då det var dags att sova satte Åskar igång och jag blev verkligen rädd. Det första jag såg var att det blev mycket ljusare i sovrummet och sen förstod jag att det var åskan som satte igång. Jag har verkligen respekt för åskan och tycker att det är oerhört viktigt att ha det. Micke gick och stängde vädringsfönstret så att jag skulle slippa höra hur det mullrade. Tillslut lyckades jag att somna och hörde inget mer av åskan. Men har jag väl somnat brukar det inte vara några problem att jag ska vakna. Jag är tacksam att Micke tog mig på allvar att jag faktiskt är väldigt rädd.

Vaknade tidigt i morse av att Mickes väckare ringde. Jag var upp på toan och pratade lite med honom om att han skulle lämna sin gocart hemma idag så att jag kan skjutsa hans mormor till Östanbäck. Ibland kan han vara verkligt tankspridd såå jag tänkte att jag skulle stå utan bilnyckel men de hade han varit duktig och kommit ihåg att lämna en till mig.

Tror att jag ska ta med mig mina badkläder nu när jag ska till Östanbäck för att Signe och Elin kanske vill åka och bada i Skatan och då brukar dom vilja att jag också ska bada tillsammans med dem. Är det inte så hemskt kallt kan jag tänka mig att bada annars solar jag och dom får bada.

Börjar känna lite ångest över att min semester håller på att lida mot sitt slut. Men jag kan summera att jag har haft en helt underbar semester och fått vara tillsammans med mina nära och kära.

Nej nu är det dags att avsluta här och göra mig klar för avfärd. Lockar lite att duscha men om jag ska bada känns det ju lie onödigt. Men spola av sig kan jag ju alltid bara göra.

Puss puss

1 kommentar:

Evelina sa...

Hata ÅSKA!! :(