söndag 27 december 2009

Sammanfattning av julen

Min julafton var hur bra som helst, jag vaknade väldigt tidigt på morgonen som jag alltid brukar göra vardag som helg. Gick ned och snackade lite med mamma och pappa innan det var dags för mamma att åka och jobba.

Vi var hemma hos mamma och pappa till 15.00 och sen åkte vi och plockade upp mamma på jobbet och begav oss till min faster på Morö Backe. Där var alla hennes barn med sina barn så jag fick träffa mina kusinbarn som jag inte så ofta annars träffar.

Våran familj missade tomten men det gjorde inte oss så mycket värre om det skulle ha varit någon av de mindre som hade missat det. Vi åt julmat tillsammans spelade spel och hade en väldigt mysig dag och afton tillsammans.

I våran familj hade vi lämnat alla julklappar hemma för att vi skulle öppna dem då vi kom hem, plus att det brukar vara en massa julklappar och det gäller att hålla reda på dem. Sen fick vi tillsammans i familjen lite tid och sitta och prata och så. Blev tyvärr ingen glögg som vi alltid på julafton brukar dricka och klassikern är att vi ser Svensson Svensson också, men det gjorde vi hos min faster så det var ju lugnt.

Inga kommentarer: