torsdag 15 april 2010

Jag blir såååå glad

Jag är så glad över mig själv för att jag har lyckats med att vara otrevlig mot en telefonförsäljare i går när jag var på väg från jobbet. I vanlig ordning låter jag försäljaren prata till punkt och sen säger jag att jag inte är intresserad. Då startar de ofta med att försöka övertala vilket inte brukar funka så bra när de gäller fröken Karlsson. Så tillslut gav han med sig och tackade för sig och snörde på luren, fick inte ens ett hejdå. Men nu kanske de inte kommer att ringa mer till mig för att det inget ger.

När jag hade gått min tur på Solbacken, gick jag hem i det fantastiskt fina vädret. Det tog en stund men det var det värt eftersom jag fick vara ute i vårvädret. När jag kom hem började jag att städa i förrådet, så nu har jag packat ihop väskor jag inte använder för att mamma ska kolla om det finns någon väska som hon vill ha. Anna hittade 2 väskor som hon tog med sig hem. Äntligen har hon dessutom tagit hem handdukarna som jag skulle slänga iväg. Efter att ha städat bland väskorna fortsatte jag att slänga skor också och det kan jag meddela er att det blev typ en full sopsäck det är inte klokt vad jag har skor.

Anna och Maja kom på besök men även Jörgen var förbi och han hade med sig skräpmat vilket satt hur bra som helst i magen. Mamma tittade in och med sig hem tog hon min pant och skulle panta den. Som tack för besväret fick hon behålla pengarna för det.Känns otrioligt skönt att ha städat i lägenheten, får fortsätta med det sen.

Slänga bort en massa och göra sig av med de man inte använder skulle man göra oftare.Näe nu är det dags att skura toaletten och hoppa i duschen för att sen bege sig mot bussen som ska ta mig till jobbet.

Puss puss

Inga kommentarer: