fredag 25 mars 2011

Våffeldagen

Blev hämtad idag efter att hade slutat att jobba av Maja, Anna och Jörgen. Sen bar det av hem till mig för att göra i ordning våffelsmet eftersom att det är våffeldagen idag så måste ju våfflor ätas också.

När klockan var kring 17-tiden kom Micke och åt middag med också,han var dock lite osäker på om han fortfarande var bjuden. Har jag en gång bjudit någon kan jag inte ta tillbaka inbjudan heller.

Till efterätt hade jag gjort cupcakes med olika färger på frostingen för att se hur de olika färgerna skulle se ut. Jag blev sjukt nöjd över de fina pastelliga färgerna som jag fick till. Är inte sista gången som jag har bakat dessa söta men ack så goda läckerheter.

När alla hade åkt satte jag igång att städa eftersom att det var någon, nämner inga namn som råkade hälla essensen till sodastreamen alldelles för fort i flaskan så att det blev blött och kladdigt på golvet. Torkade golvet med min mitt nya moppgarn och det var suveränt bra. Känns så härligt att ha rent och snyggt omkring sig och jag behöver inte oroa mig för städningen i helgen. Är det fint väder kommer jag försöka att vistas ute.

Näe detta blev ett lite långt inlägg där jag skrev en massa tjasfs, men hoppas att ni ändå fick lite rolig läsning. Dags att duscha och sen sussa för att orka med en stadstur tillsammans med mamma i morgon.

Puss puss

1 kommentar:

Lappkullan sa...

Tack så mycket för ditt förslag, jag vet inte än vilken det blir än..

Jag har till måndag på att bestämma mig :)