onsdag 14 september 2011

Varför?

Varför slösa en massa energi på de som bara tar energi i stället för att ge en energi tillbaka?

För att må bra själv och att känna sig på topp behöver vi alla höra positiva kommentarer ibland också.

Idag (läs tidig morgon) vaknade jag med världens dundrande huvudvärk,så jag funderade en stund och kom fram till att jag skulle gå upp och ta en zomig nasal för att sedan tassa tillbaka till sängen och fortsätta att sova. Var uppe och vandrade i mörker och ville inte tända lampan för att se vad klockan är, brukar kunna kolla på micron men jag tror bestämt att det var stömavbrott här igår under dagen för det var bara en massa strck på microklockan. Men min egen klocka sa att den är bara tre så mitt onda huvud kommer att vara bra när jag ska upp igen. Hinner bara lägga mig till rätta så börjar väckarklockan att pipa. Jag snoozade men innan väckaren hade ringt igen hade jag stigit upp. Jag gick i duschen och skruvade på varmare och varmare vatten, tillsist kändes de som att jag hade på det varmaste som gick. Klädde mig och gjorde mig redo för detta underbart vackra regniga höstväder som vi har nu. Luktar maskar gör det i luften så att jag tror att jag ska kräkas.

Min zomig gjorde att jag kunde stå upprätt hela dagen men jag undrar varför jag ska ha så mycket migrän. Nu är det snart slut på mina 18 pumpar som jag hämtade ut för mindre än en månad sen. Jag måste nog ta mig i kragen och ringa till vårdcentralen för att boka en tid och kolla upp mig lite. Jag känner mig ju så yr och dåsig nu och det har jag gjort ett tag. Vad detta beror vet jag inte, men om jag kunde få veta vad det är som spökar med min kropp är det ju alltid lättare att försöka att åtgärda detta.

Det är tur att vädret inte är det bästa så att jag har själ att vara inne och inte behöva vara aktiv alls. Senaste tiden har jag inte ens orkat med att träna för att jag är så trött på kvällarna. Vad är det som håller på att hända med min ungdomliga kropp?

Puss puss

Inga kommentarer: