söndag 24 januari 2010

Avslutningscermoni

nu var det ett tag sedan som jag skrev i min blogg, men jag har inte haft någon ork och lust att skriva. Sen går jag in och kollar och det är ändå ingen som kommenterar den.

I alla fall så åkte min familj upp till Luleå för att jag skulle mottaga en LTU-nål och ett diplom. Det var hur nervöst som helst att gå upp på scen men sen var de gjort och vi åkte hem. Jag var så trött så att jag somnade av i bilen. Hjälpte mamma att göra maten som jag hade beställt. Till förrätt åt vi skagentoast till huvudrätt var de rostas med pommes och en jättegod sås med mögelsost och creme fraiche. Har fått detta goda recept av min faster. Till maten hade vi en jättegod grönsallad med oliver fetaost, paprika och vatten och matoljedressing och ett rött vin till. Efterrätten var min goda pannacotta som jag brukar göra. I stället för bär hade mamma passionsfrukt. När vi satt och surrade efter middagen jag och min kära mor så ringer det på dörren och vi tyckte att ringningen på dörren var fasters ringning och när jag kommer till hallen öppnas ytterdörren och där står min faster och hennes karl med en blombukett. Den var otroligt jättefin. Så här finns det nu 3 blombuketter.

Vi satt och surrade drack kaffe och likörer som mamma har gjort. Hjortronlikören var den bästa tycker jag, den andra var körsbär.

Kom hem och snittade mina blommor och även mitt finger också, och de ville fasen inte sluta blöda heller. Fy tysan, men när jag stod i duschen slutade de att blöda.

Om ni har tur kanske jag lägger upp bilder på mina buketter och även den fina presenten som jag fick av mamma och pappa.

Puss puss

3 kommentarer:

Liill-Annna sa...

De lät riktigt gott!!
Hoppas du förblir mätt och belåten lääänge nu. Å laddar inför fredag ;)

Lovisa sa...

Haha. Ja, man kan verkligen känna igen min mammas ringning! Och att din mamma gör goda likörer! Fast man kan inte dricka så mycket, bara smutta lite :)

SleepLess sa...

Hejhej!
Få se om det går att kommentera nu då :P har ju faktiskt försökt, men det brukar aldrig funka... men brukar ju vara in och läsa din blogg ändå ibland vettu!! Fastän det kanske inte märks :P

Så kul att du gjorde allt det där! Jag var ju aldrig med på diplom och nål - utdelningen, för när alla dom jag pluggade hade den, hade jag ju kommit på att jag ville läsa en extra kurs! Så, då blev det aldrig av!

Tur att det slutade blöda tillslut då!! Å kul med alla blommor, tycker absolut att du ska lägga upp bilderna sen!!

Kram på dig och grattis :D