måndag 3 januari 2011

Dagen


bild kommer från: http://www.hjartansfrojd.nu/

I morse när väckarklockan ringde var jag enormt trött så att jag snosade om jag inte minns fel två gånger(läs att jag aldrig brukar snooza) Brstämde mig med ett ryck för att kliva upp och inte ligga kvar och lata mig längre. Gjorde mig klar och påbörjade min resa gåendes till jobbet. Inte en enda som var ut förutom de som skottar snö och sen jag då. Att börja tidigt känns väldigt jobbigt innan jag har fått mig upp. Sen går det som en dans och jag känner inte av tröttheten alls. Igår hade jag stora problem med att kunna somna av för att jag hade fikat lite för mycket.

Från och med idag så är det inget godis på veckorna och jag ska försöka att motstå det även på helgerna. Sen kommer jag att dra ner på kakätandet och allt som har med fika att göra. Till en början för att vänja mig och kroppen med att inte äta sött så kommer det också att vara en gång i veckan och sen hoppas jag att jag ska kunna sluta med det helt och hållet. Skulle jag ha helt förbud känner jag mig själv så väl och vet att jag kommer att göra precis tvärtom och bara proppa i mig onyttigheter varje kväll. Vilken form av träning jag ska försöka mig på har jag ännu inte bestämt mig för. Spinning är grymt kul så de kommer jag kanske att fortsätta med. Promenader till och från jobbet är något som blir på vintern när jag inte cyklar.

Efter jobbet for jag förbi Jacks för att kolla om de fanns tvättmedelshinkar men den som jag vill ha hade dom inte. Blev lite andra saker som jag köpte i stället. Gick vidare hemmåt och vägen kändes hur lång som helst och benen blev som klumpar och det tog väldigt lång tid innan jag var hemma. Stannade av på OKQ8 för att hämta ett paket som kom för flera dagar sedan, men jag har hela tiden glömt bort att hämta det.

När jag kom hem startade jag en tvättmaskin och insåg även att det var dags att byta sängkläder. Slängde ut täckerna och kuddarna på vädring nu när det inte är allt för kallt ute.

Puss Puss

Inga kommentarer: