lördag 9 oktober 2010

En klapp på axeln för att jag är så duktig

Idag har jag varit så himla duktig och hunnit med en massa saker. Tog en sovmorgon imorse även om Micke for och jobbade tidigt. Va bara upp och låste dörren och gick på toa och sen somnade jag om en liten stund till. När jag vaknade bestämde jag mig för att jag skulle läsa lite i min pocket som jag har påbörjat för väldigt längesedan.

åt frukost och vaknade till, för att sen ta en tur till Solbacken. Jag tänkte att jag tar mammas cykel och provar om den är bättre än min. (Mina växlar har inte lust att funka så himla bra) Men med mammas cykel gick det bara ännu tyngre även fast hon har 3 växlar mer än min. Cyklade upp och gjorde alla mina ärenden på Solbacken och sen var jag hem med de och på vägen hem förstör jag mammas handbroms. Knak låter den och sen går den inte att använda. jag ska vara så ärlig med mamsen och säga att den gick sönder då jag lånade den och erbjuda mig att jag kan betala vad de kostar att laga den.

har betalat lite räkningar och läst lite bloggar som jag följer, och nu har jag tänkt att jag ska dammsuga och vara allmänt duktig. Även kanske tvätta en maskin med smutsig tvätt för jag hade ju klätt mig alldelles för mycket när jag for i väg på min cykeltur. Jag var genomsvettig på ryggen kan jag meddela er.

Nej nu blir det att göra lite nytta innan Micke kommer från jobbet!!

P.S Igår var jag duktig och slängde bort mammas uteblommor som var så vissna, hon blir nog glad över att jag stökat bort de. Men krukor och alla lådor har jag noll koll var hon har så det är nog bäst att lämna kvar de i tvättstugan så att jag inte förvarar den på fel ställe. D.S

Puss puss

1 kommentar:

Evelina sa...

Tjing! D vart Solbacken ändå! :) ha vart första dan på danskursen nu, snart ska jag och DU på dans! :) ha en fortsatt trevlig helg! :) KRAM