torsdag 14 oktober 2010

Hej mitt vinterland


Idag när jag vaknade och drog upp rullgardinen trodde jag att det regnade utanför fönstret,men till min förvåning ser jag att det är helt vitt på marken. Snön har äntligen kommit. Gjorde mig klar för att ta cykeln till jobbet och det är här allt det roliga tar slut. En massa bilar kör förbi mig och inte kör dom direkt sakta. Tänkte att det är en tidsfråga innan någon blöter ner mig. Men jag klarade hela färden utan att bli nerskvittrad,men halvblind höll jag allt på bli eftersom att det kändes som att det blåste småspik. blåste rejält gjorde det också. Trodde att jag jobbar länge i morgon men jag öppnar och har kortdag livet kan inte bli bättre. Sen jag kom hem har jag suttit under en fleecefilt och haft många värmeljus tända och bara myst. Sett lite tv-program som jag har missat har jag också hunnit med denna kalla dag. I skrivande stund hör jag hur en traktor är ute och skottar snö. Jag har övertalat Micke att sätta på vinterskorna/vintersulorna på bilen. Puss puss

1 kommentar:

Evelina sa...

Hej! Blandade känslor kring snön bland befolkningen...på gott och ont enligt mig...mysgumman, fortsätt med ljusbelysningen, men GLÖM inte att SLÄCKA dem! är rädd om dig! :) Ha en trevlig helg! KRAM! :)