fredag 6 november 2009

Baconinfluensan och en stadsvandring med spårvagnstur

Sitter ihopkurad i soffan med Patrics laptop och bloggar lite. Vaknade tidigt i morse men insåg att jag inte alls kände mig kry och fräsch så jag skuttade upp på toaletten och la mig och sov en stund till. Kring 10 kunde jag inte sova längre så då gick jag upp.

Bestämde mig för att jag skulle ta och starta dammsugaren för att de är lite skräpigt på golvet och sen har jag som inget annat för mig.

Tror att det blir en väldigt lugn dag fram till dess att det är dags för att äta middag. Jag och Frida har lyckats övertala dessa snälla göteborgare att vi ska äta surströmming till middag. Patric åt det då han var upp i juni och hälsade på men hans tvillingbror har inte ätit det, eller han har det men det var under något straff eller hur det nu var.

Frida och Pierre ska möta mig vid Ica idag och sen ska vi handla och förbereda för middagen så att förberedelserna är gjorda och att de i princip är klart då Patric kommer från jobbet. Helgen verkar bli lugn och det har jag inget emot eftersom jag har drabbats av värsta förkylningen. De startade med hosta igår då jag var på stan med Frida. Vi gick in på apoteket och inhandlade "att bli frisk medicin".

Vill ju inte vara sjuk när jag ska och se Pink på tisdag, med Frida A.

Föreläsningen som jag var med Frida och lyssnade på var verkligen intressant, det handlade om genus och det är något som intresserar mig väldigt mycket. Höll dock på att somna av för att jag var så himla trött av förkylningen.

Åkte spårvagn idag för andra gången i mitt liv, sist jag gjorde det var jag bara 10 år och åkte med min familj ut till Liseberg. Sen bytte jag från spårvagn till buss mot Kungälv. Patric satt och kollade på hockeyn och lyxfällan. Blev en tidig kväll och det tackar jag för eftersom jag var såååå trött och slut i min kropp efter statsfärden men också förkylningen. Jag får hoppas att det inte är baconinfluensan jag fått. Hur vet jag att det är den då???

Shoppade inte så mycket på stan i dag, blev en tunika eller klänning vet inte vad jag ska kalla det? Den är rutig och kommer från H&M, hur kul är jag när jag åker till storstan och sen shoppar jag på en affär som finns hemma i lilla Skellefte???

P.s ska kolla upp igen detta med kommentarer, för ingen verkar kunna kommentera. Skumt måste jag säga att det är.

Puss å kram på er!

1 kommentar:

Camilla A sa...

hej hej,hoppas du har de bra och trevligt i göteborg,och att du verkligen tar de lugnt och koppla av...har du shoppat mycket då? ha de så bra så hörs vi Kram Kram ha en trevlig helg /camilla