måndag 12 oktober 2009

Dagen idag

Nu har jag varit hos farbror doktorn och jag har fått medicin som jag ska äta i ett halvår och se om det försvinner och gör det de ska jag sluta att äta medicinen. Provade mitt blodtryck och det var helt normalt, så det tackar jag verkligen för.

Har hunnit med att svansa på stan en sväng och shoppa ett par nya örhängen, blev ett par silverringar hur fina som helst.

Sen har jag hittat ett par Vagabondskor som jag skulle vilja ha men de är ganska dyra så jag bestämde mig för att jag skulle gå till skomakaren och höra med honom vad han skulle ha för att byta dragkedja i en av skorna. Det blev betydligt mycket billigare än att köpa nya. För de syns knappt att det är använda.

Förra året köpte jag ett par Vagabondstövlar som var lite högre än dessa. Men de har jag inte använt så mycket. Jag fick användning för dem då jag åkte motorcykel med SmurF, men tyvärr var de lite glidiga så jag kunde nästan inte hålla kvar fötterna på fotpinnarna. Har varit och klagat på att dragkedjan i min väska var dålig också så de skulle skicka den till skomakaren och se om han kunde laga den, så det hoppas jag på. För den är verkligen inte använd så mycket.

Var tillbaka med böcker till biblioteket, så även idag har jag hunnit med att vara den effektiva damen. Fyllde på mitt busskort med lite resor också. Räckte med att fylla på med sex stycken resor eftersom jag ska inte upp mer än så många gånger innan jag åker iväg.

Nu har jag startat en tvättmaskin och hunnit med att vika lite tvätt också, sen tror jag att det blir som en lugn kväll, tror att det blir att kika på one tree hill som jag har spelat in idag. Gick i repris då jag var hos farbror doktorn. Varför säger man alltid farbror doktorn? Vad heter då när det är en kvinnlig doktor??

Nu är det bara 17 dagar kvar mina vänner!!!

Puss puss

Inga kommentarer: