lördag 24 oktober 2009

Summering av fredag och lärdagen typ

Igår var jag på bubbel och bastufest, oj så trevligt det var, men ack så trött jag var när jag kom hem. Gick dock inte och la mig direkt jag kom hem utan surrade en massa i telefonen och sen skulle jag duscha innan jag packade mig till sängen.

De som var roligt var att det snöade som fasen på kvällen, men jag klagar inte eftersom jag har väntat att snön ska komma, men äntligen säger jag. Är så sugen på att åka lite snowboard.

Sitter här och lyssnar på Takidas nya skiva den är hur bra som helst. Varvar detta med att lyssna på Winnerbäck och snart ska jag väl spela lite Pink också så jag blir mer taggad för hennes konsert som jag ska och se.

Har tvättat lite i dag på morgonen eftersom min tvättkorg var full med tvätt eller kanske bara halvfull. Jag gillar inte att ha så många maskiner att tvätta hellre 2-3 maskiner är 7-8 stycken. Då blir man ju tokig.

Sen har jag färgat mina ögonfransar faktiskt. Oj vad jag var ledsen och det bara rann tårar ner för kinderna. Men vill man vara fin får man lida pin antar jag. Men resultatet blev hur bra som helst så det var värt att tårarna bara rann ner för kinderna.

Var ner på stan för att hämta min väska som har varit inlämnad till skomakaren för lagning, och jag och expedition skulle kolla så dragkedjan var hel men direkt hon drog i dragkedjan så delade den sig. Hon sa att de enda som kunde göras var att reklamera den och vad göra. Jag fick tillbaka pengarna och sen får jag hoppas att jag kommer att hitta någon annan väska som jag köper i stället, eller kanske kan använda någon av mina gamla. Men vilken av mina 30 stycken som jag har ska jag välja?

Gick och handlade lite mat så att jag klarar mig en stund till jag ska åka hade jag räknat med. Har lovat att jag ska bjuda mamma och pappa på mat på måndag och jag har hittat ett recept som jag skulle vilja prova på, men jag vet inte om jag vågar fråga om det går bra för de har redan ändrats en gång. Men jag har även bestämt att jag ska göra efterrätt och den kommer jag inte ändra för de är en av mina favvosar och den är jag sååå duktig på att baka. Skulle någon väcka mig mitt i natten och fråga om receptet tror jag nästan att jag skulle kunna de.

Nej de är nog dags att jag tar och lagar mig lite mat, men jag måste först se hur det går i hockeyn.

Sen ska jag bege mig och hälsa på en kompis en stund, känner mig inte helt pigg men det blir säkert bra. Sen får jag lite frisk luft och det gör en pigg och kryare får jag hoppas.

Nu är det bara 4 dagar kvar, och Frida grubbla inte ihjäl dig på de jag sa till dig när jag snackade med dig i går sent på kvällen. De kommer att bli bra som sagt du kommer att få veta.'

Men de jag inte vet är vad jag ska köpa till madamen i Göteborg eftersom att hon inget säger, eller hon vet inte vad hon vill ha. Hon kommer att bli glad för allt. Ja men jag känner ju ingen press eftersom jag fick en Soda stream av dom :P

Aja jag köper väl nått eller så kontaktar jag boysen som kanske har nått förslag. Eller har ni något förslag på vad jag kan ge bort i present, tips tas gärna emot från mina läsare.

Puss puss på er!!!

Inga kommentarer: