tisdag 23 mars 2010

fjällen dag 1 &2

Nu har jag kommit fram till fjällen och jag har det hur bra som helst hära. Första dagen blev att åka i Hemavan eftersom det blåste och att sittliften var avstängdi Tärnaby. Men jag tyckte inte att det gjorde något eftersom jag tycker om backarna där.

Dag 2 blev att åka i Tärnaby och jag tycker själv om jag får skryta att jag har blivit bättre än sist. Jag har fått hjälp med att ställa om mina bindningar och det är kanske det som gör att det går hur bra som helst. Sittliften tycker jag är lite läskig men jag lär mig ju mer jag åker i den. Efter att vi ätit lunch fortsatte vi med att åka i backen och det till dess att det var dags för varm choklad och för min del en skvätt minttu i. Bastning blev det sen och det var hur härligt som helst. Till middag åt vi grillad fläskfile med potatis och sen så snörde även jag och Frida ihop en äppelpaj som vi strax ska äta.

Känns fortfarande lite jobbigt att inte Micke är här, men jag gör det bästa av situationen, jag saknar honom som tusan. Jag hoppas att han har tid med mig då jag kommer hem på söndag.

Puss puss

Inga kommentarer: