onsdag 17 mars 2010

Vilket underbart väder

Till middag grävde jag lite i både kyl och frys och hittade potatis och spätta. Jag har aldrig tidigare tillagat detta, men jag googlade och hittade recept som jag tyckte var hur lätta som helst att göra,även om de stod att de var medelsvårt. Eller så är det så att jag är en sån fena på att laga mat som gör att det är lätt för mig. Jag kan verkligen rekomendera att panera spätta och steka den. Det går ju toksnabbt att tillga, det är potatisen som tar längst tid. Remouladsås gjorde jag egen också, för jag tycker att de som köps inte alls är goda och dessutom hade jag ingen hemma så jag fick allt vackert röra samman en egen och de funkade ju hur bra som helst.

I kväll kommer Evve om hon inte har glömt bort det, men det tror jag inte.

Tog förresten en promenad från jobbet i det fina vädret som har varit och de var sååå skönt. Duschen nästa anhalt då jag kommit mig in. Känner att jag har blivit lite röd om kinderna idag, är de för att jag är generad eller är de verkligen så att solen tar på så pass mycket nu?

Någon som har tips på vad jag kan sno ihop för något gott till dess att Evve kommer?

Puss puss

Inga kommentarer: