måndag 1 mars 2010

En helt vanlig måndag

Idag var jag en aning trött när jag vaknade men det var allt vackert bara att stiga upp och verka pigg och allert. Men jag piggnade till efter en bussresa till jobbet och en frukost senare. När jag vaknade kände jag också att magen inte var så bra, men det gick över. Först trodde jag att det var någon magsjuka på G, men som tur var det inte det.

Har varit ute i det fina vinterlandskapet idag också, för nu är det inte närmare -30 grader ute och det tackar jag verkligen för. Var inte alls så lätt att vara ute då. Snoret frys ju bara genom att stå på busshållsplatsen och invänta bussen. Jag hoppas verkligen att det inte kommer att bli någon till sån köldknäpp.

Sen jag kom hem från jobbet så har jaghunnit vara en sväng ner på Ica och handla men jag kom förstås hem utan räkor. Aldrig kan jag komma ihåg allt som jag behöver köpa hem. Men jag kan köpa räkorna i morgon när jag kommer från jobbet. Hade tänkt mig räkröra och bakad potatis. Det var inte igår som jag åt det. Rundade OKQ8 innan jag gick hem för att hämta ut ett paket, men den tröjan såg inte klok ut. Så jag stegade dit med mitt jättestora paket som också skulle tillbaka, eftersom jag inte visste om de jag hämtade idag skulle tillbaka så valde jag att vänta med allt och skicka det i ett enda stort paket. Ibland har jag faktiskt tänkt till.

Nu blir det att ta det lugnt i soffan och se halv åtta hos mig och kurera mig. För övrigt ringde jag till sjukvårdsrådgivningen och hon tyckte att jag skulle sitta upp och sova och även ta min Cociliana och sen ta kontakt med vårdcentralen för att lyssna på mig. För att ha hosta så länge som jag har haft är inge bra. Men frågan är när jag ska hinna med det.

Puss puss

Inga kommentarer: