söndag 27 juni 2010

Barnvakt

Har varit hur effektiv som helst idag. Tog en sovmorgon som jag verkligen tyckte att jag behövde. Alla som känner mig vet att jag är väldigt morgonpigg av mig. Hade bestämt mig för att jag skulle göra lite efterätt så jag var uppe och tog fart för att åka och handla. Men när jag kommer ner till Ica har de inte öppnat. Vänder om och då inser jag och Micke att vi ska fara till maxi och handla så sagt och gjort. Men ändå så glömmer jag köpa aluminiumformar så jag gullade med Micke att han skulle åka iväg och köpa och så snäll som han är så gjorde han det åt mig och det tackar jag honom för.

Idag har jag varit barnvakt till Maja medan Anna och Jörgen skulle pyssla på hemma med diverse arbete. Det började med att jag fick ge lilla prinsessan lite mat och sen var vi inne och dolade på.Men det blev alldeles trist att vara inne så jag bestämde mig för att vi skulle inspektera vad mamma och pappa höll på med. Det gick hur bra som helst för dem så jag bestämde mig för att ta en promenad i de blåsiga vädret. Jag hann inte långt alls innan hon hade lagt igen sina blå och sovde.

I afton/kväll har jag varit hemma hos mamma och pappa och hälsat på och jag tog med mig maränggrottor som de verkligen uppskattade att jag hade med mig. Eftersom att mamma har sitt ben i gipsskena är jag snäll och ställer upp och lagar mat och hon får titta på. Men de slutade ändå med att hon var i kastrullerna och rörde om. Ajabaja du ska bara sitta på en stol och känna dig uppassad. Stackarn som hade påbörjat sin semester när detta hände.

Puss puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur du e snäll å tänker på din mor! :) stackare, semester å allt :( hoppas att hon repar sig snabbt, d e hon värd! :) verkar som du har en väldigt snäll mor å familj i övrigt också för den delen! :) men min mamma skule heller int kunnat hålla sig från pannorna, d e nog bra så...mammor alltså ;) ringde ju som sgt till mMicke angående en bilfråga...å då sa han att han va på väg till affärn för att köpa bakformar...han sa int att d va till dig...men ja antog d faktiskt! :) Ha d så gott! KRAM