onsdag 16 juni 2010

En helt vanlig tisdag

Igår efter jobbet skulle Micke och gräva lite åt några kompisar, jag slutade sent och jag skulle inte hinna med att ta mig dit innan han skulle vara hemma och sent skulle det dessutom bli. Jag for hem och åt lite middag och tog fart och gick över till grannen för att se m hon var hemma och att vi skulle kunna börja planera lite för en grillfest eller något liknande. Men då var hon inte hemma. Jag tänkte för mig själv att jag inte ska sitta hemma ensam när inte Micke heller är hemma. Jag tog fart en gång till och ringde till min mamma för att höra vad dom gjorde. Hon skulle sätta upp sina amplar med blommor så jag tog min Karin och begav mig till Sunnanå och hjälpte mamma att sätta upp dom så pappa kunde påta på med annat i stället eftersom han uppgift brukar vara att hänga upp amplarna (läs mamma är för kort i rocken för att nå upp och göra detta)

Fick äntligen hämta mitt armband som mamma hade varit så snäll och bytt till mig. Nu ska jag behålla detta armband för det var mycket finare än de som jag hade bytt till. Hur kan pappa alltid veta vad jag vill ha för något, är det så att vi alltid har samma smak eller allt som oftast?

Nej nu är det dags för mig att sluta blogga och börja arbeta för dagen och sen blir det att åka hem och tvätta lite och sen ta en promenad med Frida och vädret ser ut att bli bra i alla fall. Hoppas bara att pollenhalten har blivit lägre annars kommer jag bli galen snart.

Puss puss

1 kommentar:

SleepLess sa...

Hej vännen... har inte sett nån nominering eller vad det var?! :P Förstår inte hur sånt funkar...

Lät ju som ett fint armband! Måste få se det :D

Massa kramar
Ida