söndag 10 april 2011

Lördagen

I går hann jag med att göra mycket, det gäller att vara effektiv när helgerna är. Jag steg upp och satte igång med att tvätta och samtidigt som jag sprang trapprejs så dammtorkade jag och dammsugade hela lägenheten. I hallen blev jag tvungen att ta fram och skura eftersom det följer med in både grus och vatten och det bildas fula glosor i grått när vattnet runnit av skorna. När jag lika höll på att moppa och skura i hallen svischade jag även hela lägenheten också.

Sen hade jag bara tänkt att jag skulle chilla och vara, men jag insåg att jag inga strumpbyxor hade till dopet som är. Så jag traskade ner på stan för att köpa ett par strumpisar som jag tidigare hade sett och tycker är fina. Men då var det ju ett problem skulle jag ha grå eller svarta strumpbyxor, så för säkerhets skull köpte jag båda och sen får jag väl lämna tillbaka dom som jag inte kommer att använda.

Jag gick förbi Team Sportia på väg hem för att köpa sånna där galler som jag har bak på mitt däck på cykeln. Mamma ringde då jag var på stan men jag hann inte svara så jag skickade ett sms till henne och undrade vad hon ville. Hon undrade om jag ville komma hem och äta middag. Så när jag gjort alla ärenden gick jag hem med påsen med strumpbyxorna och tog en väldigt härlig promenad till Sunnanå.

Min cykel har hela vintern varit förvarad hos mamma och pappa. Men nu kände jag att alla vägar är ju i princip bara varför ska jag gå då när det går hur fort som helst att cykla från A till B. Pappa var så snäll och servade den och gjorde den körduglig. Det tackar jag för, han är så duktig på de.

Efter jag hade ätit middag tillsammans med mamma pappa och lillebror tog jag cykeln och for till Evve. Men där kunde jag inte stanna så länge för att jag blev tokallergisk och det var verkligen längesedan som jag blev så här dålig.

Satte mig vid datorn en stund innan jag gick förbi duschen och sen gick och la mig.

Puss puss

Inga kommentarer: