lördag 16 april 2011

Påskharen

Drabbades av paniken igår när mamma hade skickat ett sms där det stod att påskharen hade varit på besök, men att han saknade mitt ägg. Jag vände upp och ner på förrådet och även alla skåp i köket vilket resulterade i att jag slog sönder kannan till min kaffebryggare. Men efter att mamma hade letat lite nogrannare hemma bland hennes 14 olika ägg så hade hon hittat mitt. För en gång skull var det inte jag som var den som var slarvig. Det kändes så himla skönt för en gång skull. Jag började fundera på det kanske är dags för mig att städa lite i förrådet. Men det blir nog inte i helgen. Gjorde så att jag röjde upp i mina lådor i köket i stället där det bara väller ut papper.


Måste nog en tur ner till stan idag också för att se om det finns något som jag behöver köpa. Jag har ju köpt en bikini, men jag behöver en till eftersom jag har slängt en massa. En prickig kanske följer med mig hem om den passar, har bara sett den hängandes på galge och då är det ju svårt att bestämma hur den är på.

Lite påskiga dukar kanske inte heller skulle sitta så fel

Puss puss

Inga kommentarer: