lördag 2 juli 2011

Lördagsmorgonen

En lördagsmorgon och jag har sovit väldigt länge för att vara jag. På helgerna brukar jag ha en tendens att vakna klockan halv sju när jag verkligen har möjlighet att sova länge. Kändes skönt att bara ligga i sängen och filosofera innan jag bestämde mig för att gå upp. Min mage mådde inte alls bra så det var bara att stiga upp och gå på toaletten. Den bullrade och hade sig. Åt ju grillat och det tål den ju inte så det kan ju bero på det.

Men vad kommer att hända idag tro? Jo jag hade tänkt att jag ska tvätta och sen när ica öppnar ska jag ta mig en tur dit och köpa hem lite saker, toapapper och hushållspapper kan vara bra att ha och även sköljmedel. Vill inte vara utan något av dessa tre saker. Sen tror jag att jag ska försöka att tvätta lite kläder, har nog bara 3 maskiner som jag skulle behöva tvätta. Men det går ju hur fort som helst att göra det. Jag har ju en snabb tvättmaskin i min tvättstuga.

Vädret verkar ju inte vara så bra så att det går sola. Så jag får allt sysselsätta mig med annat då. Som att tvätta och städa lite i min städskrubb. Det var en massa bråte och jag fattar inte varför jag har kvar allt. Så det känns hur bra som helst att det är dåligt väder så att det blir att städa lägenheten för den ser ut som hej kom och hjälp mig när vädret är bra. Jag hoppas att jag inte är ensam om att ha det så. Vet ju aldrig igen när det är sol och fint. Jag tror att Skatan i Östanbäck börjar sakna mig som besökare. Jag kommer att ligga där pall när jag är ledig i sommar om vädret tillåter och jag inte har annat inplanerat.

Igår kväll skrev jag faktiskt ner saker som jag vill hinna med under min semester, får se hur jag kommer att hålla det också. Jag är väldigt stolt över min bedrift igår, att skriva ner allt som ska göra att jag kommer att må bättre.

Puss puss

Inga kommentarer: