fredag 5 augusti 2011

Effektiv

Idag har jag varit så duktig, jag har både hunnit med att träna och sen har jag tvättat lite och avfrostat frysen. Jag brukar aldrig avfrosta min frys på sommaren men vad ska jag göra då jag lyckats glömma den öppen och det är ett ton med is i min lilla frys. Det är bara att bita ihop och verka glad över de inträffade även om inte så är fallet. Ett plus är ju att jag har kunnat inventera och se vad det är som finns i min frys. Jag har nu större koll på vad som finns. Den är ganska tom men vad gör det, jag får äta ur de som finns och sen fylla upp den igen. På tal om fulla frysar så brukar min kyl ha en tendens att vara väldigt full men numer är den full med kokat vatten och mindre och mindre måste saker.

Har sprättat upp mina kuddfodral och har tänkt att jag ska sy nya, har hittat ett tyg som bara är sååå fint. Prickigt and i like it. Så jag tror jag ska åka in till stan och köpa tyget och sen cykla till mamma och pappa och låna symaskinen. Tur att det bara är raksöm för annars blir jag bara galen. Jag tycker om att sy, men då ska allt gå bara bra utan krångel vilket det inte alltid gör.

Annars så funderar jag hur jag ska göra på toan om jag ska sätta upp hyllor eller inte, måste nog ta mig en riktig funderare.

puss puss

1 kommentar:

Liill-Annna sa...

Kan du inte ta med symaskinen å komma hit så kan vi sy tillsammans ngn dag?? ;) Jag måste ju sy till Majas vagn...