måndag 8 augusti 2011

Tankar

Den första dagen efter semestern är gjord och jag öppnade. Jag var hemskt rädd att jag skulle försova, så jag kunde inte somna alls och sova så djupt som jag brukar. Jag hade en massa tankar i mitt huvud som far runt, men jag tror att det kommer att bli bättre snart.

Jag har haft en underbar sommar tillsammans med mina nära och kära och jag behåller mitt huvud så högt. Jag har gjort en massa saker som jag inte gjort, och jag är så glad att alla mina vänner har brytt sig om mig och fått mig att göra saker som jag inte brukar. Det finns vissa guldkorn som har ställt upp mer på mig och det är jag evigt tacksam för.

Har även funnit en vän som jag har väldigt trevligt tillsammans med, och det är mycket som vi tycker och tänker lika och inte minst att vi inte sover bort dagarna när det är semester och soligt ute.

Det är inte heller bara en persons fel att ett förhållande tar slut, men ibland kanske alla inblandade skulle tänka efter en extra gång. Jag säger inte att jag är felfri absolut inte. Jag är medveten om att jag också har fel och brister som alla andra och jag försöker att arbeta med det så mycket jag bara kan. Att trivas med sig själv och tycka om sig är väldigt viktigt anser jag. Så länge jag inte älskar mig själv kan jag inte heller älska en annan person. Men hur kan man då älska någon även om förhållandet är dåligt? Är det för att jag ser förbi problemen och bara vill att det ska vara bra?

Aja nu ska jag sluta att vara så djup och bara njuta av livet och hitta mig själv, och det gör jag mer och mer. Detta kommer bli hur bra som helst.

Puss puss

Inga kommentarer: