måndag 22 augusti 2011

tränat

Då gör jag väl ett nytt försök jag hade fått ner en jättelång text och sen så försvann allt och detta är något som kan göra mig rent förbannad.

Jag pallrade mig ner till gymmet för att träna lite. Jag har ett litet vad med mig själv som säger att jag ska vara och träna minst 2 gånger per vecka, och jag tycker att det går hur bra som helst bara jag får mig iväg. Jag gillar egentligen inte att träna på gym, men jag känner att min kropp behöver det och för att jag inte ska få ont i min kropp. Jag kanske tänker lite konstigt men jag känner att det är bäst för mig att jag redan nu börjar träna. I armar och överkropp märker jag att jag är alldelles för stark så nu försöker jag att bli starkare där.

Sen att träna spinning är ju den träningsform som jag allra bäst tycker om. Jag får ta ut mig bara som den och den träningen är bara så härlig för mig. Varje gång jag öppnar dörren till mitt förråd hör jag hur mina spinnigskor ropar på mig och säger att jag ska börja använda dem igen. Jag har faktiskt använt dem flitigt i vissa perioder och nu ska jag ändra på det. Som sagt jag cyklar ju varje dag till jobbet men jag tycker att spinning ger mig något extra, bara lite synd att det inte är någon som vill hänga med mig på denna träningsform. Det som jag anser är ett plus är att jag kan åka och träna när jag vill utan att anpassa mig efter någon och det känns så skönt. Jag bara åker iväg när jag känner för det.

Annars blir det en lugn kväll med datorisering och musiklyssning och kanske hinna med att ringa ett litet samtal. Men bara om jag känner att jag orkar med det. Jag får ta sovmorgon i morgon för jag börjar inte förrän klockan nio. Sweet, dock är jag ju ingen som sover så länge på morgonen. Men nu under sommaren har det blivit att jag har sovit längre än vanligt, och det brukar ju ta ett litet tag innan ordningen är återställd.

Fast å andra sidan snart kommer den gråa och trista perioden på året då sömn behövs hur mycket som helst. Även om jag sover 8 timmar känns det som att jag skulle behöva sova 8 timmar till. Kallas detta depression eller är det bara enormt mycket trötthet? Under en tid nu har jag även känt att jag är så vimsig och yr och det svartnar för ögonen och det känns som att jag håller på att svimma. Jag tror bestämt att jag skulle behöva boka en tid så att de får kolla om jag har dåliga värden. För i längden tror jag inte att jag orkar med att ha det så här.


Puss puss

Inga kommentarer: