söndag 21 augusti 2011

Loppis

När jag öppnade upp persiennerna och rullgardinen möttes jag av ett grått men icket regnande Skellefteå. Men jag bestämnde mig ändå att jag skulle vara lite effektiv efter att jag hade studsat upp ur sängen just före klockan 8. Det har blivit något galet med mig och det är att jag sover så länge numer och det skyller jag på att jag har haft semester. Fast klockan åtta kanske inte är värsta sovmorognen men ni som känner mig vet ju att jag är uppe med tuppen, men då hinner jag ju vara effektiv och hinna med en massa också. Som sagt efter jag hade studsat upp gick jag ner till tvättstugan och startade den första maskinen med tvätt för jag trodde verkligen inte att det skulle bli något av att åka till loppisen på folkparken. Men jag snackade med Anna och vi bestämde att vi skulle upp dit. Tur jag hade satt igång en maskin tidigt på morgonen för när jag var klar att åka iväg så var även maskinen klar så jag bytte bara och satte igång maskin två.

Jag har som kommit på att det är rätt så smidigt att köpa saker på loppis, idag blev det bland annat en vas, ett memory, 2 bilar och en termosmugg till. Vad är oddsen att hitta precis en likadan som jag köpte för knappt en månad sen??? Inte stor. Sen får jag se hur jag kommer göra med den om den kommer att hamna hemma hos mamma och pappa eftersom mamma blev helt såld på den. Regnet höll sig borta och det är jag glad över fast det är inte alls varmt längre. Nu är sommaren över och övergår till höst. Jag vill inte, och jag antar att jag inte är ensam om att tycka att det är trist att sommaren är över. Nu är det bara att vänta ett år tills det är dags för semester igen.

När jag kom hem från folkparken hade jag bestämt mig för att det var dags för min lägenhet att få sig en liten uppfräschning i form av att dammsuga, torka golv och dammtorka. Det gick som smort och jag var klart på en halvtimme med detta. Sen satte jag igång och skurade avloppen så nu är de också uppfräschat. Vek lite tvätt och hämtade de sista som var nere i tvättstugan.

På söndagar är jag effektiv och gör alla "måsten" som finns. Jag har faktiskt fått höra att det är så att det inte finns några måsten och det är ju kanske sant. Jag har under denna sommar låtit min lägenhet förfalla och inte städa varje vecka som jag brukar göra annars. För jag har haft annat att göra som att ligga på stranden och bara vara lat och njuta av semestern. Det tycker jag att jag har varit värd.

Dagen kommer att fortsätta lugnt och stilla med inte så ösiga aktiviteter, för det gör att jag inte får migrän. Jag måste lära mig att stressa ner och bara ta det lugnt för att inte känna av skallen. Jag tror faktiskt att jag har lyckats. Hoppas jag i alla fall, för migränen gör att jag inte kan göra ett enda dugg och under helgerna vill jag ju göra nått.


Puss puss

Inga kommentarer: