onsdag 31 augusti 2011

Dyker ner i soffan och känner av lugnet nu en liten stund innan det är dags att krypa till kojs. Var uppe före skam i morse, även om jag är en morgonpigg människa tycker jag inte att det är acceptabelt att måsta upp 4:45. Jag vågar inte tänka på hur det kommer att vara när det kommer att bli vinter och jag ska använda mina apostlahästar för att ta mig till jobbet. Det är ett senare bekymmer att ta tag i. Långt långt kvar innan det kommer att vara så. För att cykla på vintern det är absolut inte någon bra idé för fröken Karlsson.

Annars har jag tvättat all tvätt som låg och skräpade i vad jag trodde var en proppfull tvättkorg, men ack vad jag bedrog mig när jag började sortera och köra igång maskinen. Men jag är som sagt inte en sån person som väntar till dess att jag har ett ton med tvätt heller för jag tycker att det är absolut de tristaste att köra en babiljon med tvättmaskiner efter varandra. Men det kanske är jag som är konstig och vill a ordning och reda runt omkring mig. De kanske är inbillning vad vet jag. Sover mycket bättre om jag vet att jag har det rent och snyggt omkring mig. Men ingen har väl dött av att det är lite skitigt som de var under sommaren. Men då hade jag lite ångest också över hur förfärligt det var. Aja nu ska jag sluta babbla på en massa om allt som inte kanske är så intressant.

Näe nu attackerar jag soffan och hoppas att det finns något bra som jag kan sitta och stirra på en liten liten stund. Med risk för att jag kan somna också.

Puss Puss




Inga kommentarer: