måndag 15 augusti 2011

Helgens planer gick i spillror

En helg går så otroligt fort jag fattar inte hur det kan komma sig. Kan det bero på att jag har saker som jag gör när det blir helg? Började i alla fall med att jag och mamma for på marknaden i bonnstan på lördag och där köpte vi varsitt tennarmband. Sen åkte vi hem för att fortsätta sola, för solen behagade ju att titta fram när vi bestämt oss för att åka iväg. Åt middag tillsammans med mamma och pappa för att sedan åka hem till mig och bara vara och ta det allmänt lugnt för att orka med att gå på loppis på folkparken tillsammans med Anna och Maja.

Söndagen vaknade jag med migrän redan vid halv sex tror jag att hon var. Letade igenom alla tänkbara ställen där jag trodde att jag skulle finna en Zomig nasal. Men det var bara allt vackert att ta en alvedon och ipren och lägga sig ner och hoppas att jag skulle kunna somna om igen. Sov från och till hela tiden, och väntade bara att apoteket skulle öppna så att jag skulle få tag i min nässpray. Hade planerat dagen hur den skulle se ut med en massa skojigheter som bara var att ställa in. Händer som sagt inte så himla mycket för mig på helgerna så detta hade jag sett framemot så enormt mycket. Men vad göra bara att skicka återbud och säga som det är. Jag förstår att ni blev besvikna men jag anser att jag måste lyssna till min kropps varningssignaler och ta dom på allvar. Var sjukt längesedan som jag hade migrän sist så det kändes bara dumt och som att jag blev snuvad på en toppenhelg.

Jag har i stället under den fina dag som var igår legat inne i soffan och bara tittat på dumburken även om det kanske inte är vad jag vill göra när det är fint väder. Migränen försvann ju och först trodde jag inte ens att jag skulle orka kolla på tv för att det skulle flimra för mycket för mina ögonen, men jag hade fel och det är jag glad över när jag inte kan vara en god kamrat. Till en början kändes det som att jag skulle kräkas men det gick till sig.

Nya tag kommer jag att få ta och till helgen hoppas jag att jag kommer att vara pigg och kry för att orka med de som är bestämt.

Puss puss

2 kommentarer:

Liill-Annna sa...

De e bara att gilla läget... Vi satsat på söndag ist, ifall vädret tillåter :)

Nisan82 sa...

Ja men jag önskar ju att jag ska få vara kryer när det är helg ju och jag ska göra en massa.