lördag 20 februari 2010

Alla runtomkring mig

Alla mina nära och kära jag är glad att ni finns kring mig i mina med- och motgångar och för att ni älskar mig för den jag är och inte vill göra om mig till någon som jag inte är. För då kan ni sluta vara min kompis för jag är den jag är och vill inte bli omgjord, utan jag vill vara ett orginal och inte en kopia. Passar inte galoscherna är det bara för er att gå. Finns väl ett ordspråk som säger: "Mister du en står det tusen åter" Det kanske inte är det lättaste när man befinner sig i svårigheten men när det har gått ett tag går allt mycket bättre. Har man fått gråta sina tårar och ventilera sina känslor med sina vänner kan det förändras. Jag kommer inte att nämna namn för jag vill inte att det ska bli någon som jag glömmer att nämna för det skulle kännas alldelles för fröskräckligt för mig.

Har många gånger funderat vad jag hade gjort utan dem som verkligen bryr sig om mig och älskar mig för den jag är? Hur hade min värld sett ut utan er, antagligen rätt meningslös. Ni gör att jag känner mig värdefull för den jag är. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er för detta? Med en jättestor kram och verkligen säga att jag älskar er alla mina vänner!!!

Sen är jag helt säker på att mina föräldrars uppfostran och värderingar här i livet har format mig till den människan som jag är idag och det tackar jag er oerhört för. Jag älskar er så mycket mamma och pappa och det går aldrig att beskriva i ord,glöm aldrig detta!!

Jag tror inte att jag håller på att bli galen bara för att jag lyssnar på "du försvann som en vind", men jag tror att jag tycker att den är bra för att jag har lyssnat på hur refrängen är. Som en kompis som lyssnar på dansband sa till mig då jag berättade att jag tyckte låten var bra konfonterade hon med att det finns bättre låtar. Men i samma ögonblick kom vi fram till att jag hade lyssnat in om vad låten handlade om och att den är väldigt djup och detta tror jag är en process osm jag går igenom för att berabeta allt gammalt.

Puss puss

1 kommentar:

SleepLess sa...

Vilken kärlekskavalkad du skrivit :)

Hoppas allt är bra hos dig... å att vi ska hinna ses någon gång... har haft mer än fullt upp nu ett tag, lite slit kvar... men, jag tänker på dig och det ofta!

Kram å puss på dig vännen