torsdag 4 februari 2010

lite tankar

Livet kan vara bra tungt i bland, men när det känns som mest hopplöst vet jag att det är någon av mina vänner som hör av sig. De kan jag kalla att vara en riktig vän. De vänner som är ens riktiga vänner tycker om människan i fråga i alla situationer även om man skulle skämma ut sig eller bara göra något som är mindre tänkt.Varför har jag en sån stor rädsla om vad alla andra ska tycka och tänka om jag gör si eller så? Det är väl bara att jag kör mitt rejs och tycker jag att jag gör rätt så är det så det är. Men jag tror att jag är "rädd" att jag skall göra fel för att jag har en åsikt och inte tycker som den andre personen som jag diskuterar med. Måste bli bättre och inte lyssna alldelles för mycket på vad alla andra tycker hela tiden. Jag har också rätt till min åsikt utan att någon ska tycka att jag är dum som tycker si eller så. Nu ska jag tuffa till mig och bli en stark och trygg människa i mig själv som ingen annan ska komma och "sätta sig på" mig. Jag kan klara detta om jag vill och om jag får hjälp och stöttning.

Blev oerhört glad för telefon ringde nyss och jag hör en bekant röst som pratar till mig och verkligen lyssnar till mina ord som jag säger till henne. Tack för att du tog dig tiden att lyssna till mig, det värmer så oerhört mycket i mitt hjärta. Vi ska ses snart och inte låta detta bara "rinna ut" i sanden. Fasen inser att jag använder mig mycket av talspråk i detta inlägg, men jag har valt att använda mig av "hartassar"

Nej nu tror jag att jag ska se om de är något i tv eller om jag ska ta och duscha och sen sova, är fortfarande väldigt trött om kvällarna.

Puss puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du tagit stora steg i ditt livstänk idag...)GRATTIS å lycka till vännen :)

Nisan82 sa...

Tack tack ja jag har funderat rätt mycket idag på en massa. Jag antar att det är Evve som skriver detta, har jag rätt???
KRam på dej!!