onsdag 24 februari 2010

Kan kylan inte ge sig snart??

Ska aldrig denna förkylning börja ge med sig. Okej att jag snörvlar och snorar, men ni som känner mig vet ju att när jag väl börjar hostar så slutar den inte efter en stund. Utan jag hostar och hostar i princip till dess att jag spyr och det är absolut inget som jag en vill min värsta fiende ska ha. Huvva jag blir så less plus att magen får jag såååå ont i. Får se det som att jag får magmuskler av att hosta en massa.

Sitter i vanlig ordning på jobbet med en kopp med te för att lena upp min hals litegranna i detta kalla väder. När jag tittade på termometern i morse tyckte jag att det stod -24.8 grader, men jag är inte säkert eftersom jag var ruggigt trött i morse. Tittar jag på termometern här på jobbet är det -31.3 så jag konstaterar nu att de jag läst på min termometer faktiskt kan stämma. Här där jag jobbar är det som ett "kallhål". Lite synd bara att det ska vara så här kallt ute, för det går verkligen inte att vara ute. För jag känner själv bara av att ta en promenad från Skelleftehamsleden och upp till jobbet vilket är en kvart gör att jag formligen frös av mig kinderna. Glad är jag över att jag hittade min "luffarmössa" eller "uteliggarmössa" som min bror har valt att kalla det för. Jag frågade varför han kallade det och tyckte att uteliggare har sånna mössor, men jag tror han är en aning småavis på den och skulle vilja ha en egen sådan.

Näe nu är det dags för mig att avsluta detta inlägg och mjukstarta och arbeta litegranna. Jag ska kolla upp lite saker nu på nätet för att få lite tips och ideér för olika pyssel och så. Så har ni tips på pysselsidor och liknande är ni varmt välkomna med dessa till mig.

P.S nu på mornarna har det börjat att ljusna så det är på väg och rätt håll.

Puss puss

Inga kommentarer: