onsdag 3 februari 2010

Helt otroligt

Hejsan alla morgonpigga!
Tänkte att jag skulle blogga lite nu innan jag ska börja dagens arbetspass. Jag var till Piteå helgen som var och då tappade jag bort ett av mina minneskort till kameran. Jag gjorde tappra försök att hitta det hemma hos Annette och hos Sandra utan framgång. Sedan tänkte jag att jag skulle ringa och kolla med utestället om de hade hittat det, mycket riktigt det hade det gjort. Jag berättade för tjejen jag pratade med att jag bor i Skellefteå och att jag kommer att skicka en klasskompis att hämta det. Sagt och gjort Annette var snäll och ställde upp och skulle hämta det. Men när hon kommer för att hämta detta så visar det sig att det är någon som har slängt bort det,hallå där om det hade varit ditt minneskort hade du slängt bort det då är min fråga? Detta kommer att resultera i att jag kommer inte att någon gång till gå på detta ställe när jag besöker Piteå igen.

Ja det var inte alls speciellt varmt när jag steg på bussen i morse, möts av en väldigt glad och trevlig man som kör bussen. ;)Det var nämligen min snälla och rara pappa. Han sa att det var
-12 grader och när jag kommer till jobbet kollar jag på termometern som visar att det är -25 grader. Blir nog inte att gå ut idag, för då fryser vi alla bort. Alla fryser inte bort men jag vet att vi fröknar kommer att göra det.

Har alla dagar denna vecka kollat om våra lärare har rättat uppgifterna i skolan eftersom det snart har gått 15 arbetsdagar,men de verkar inte som att det har skett. Annars kommer jag skicka ett mejl och undra när vi ska få veta resultatet. Vill ju ha ut min examen någon gång och ansöka om examensbeviset.

Näää ni detta inlägg kanske låter väldigt negativt, men ibland är livet så. Livet har sina berg- och dalbanor det är bara att inse fakta.

Ha en bra arbetsdag allihopa, och klä er ordentligt då ni går ut i detta kalla vinterväder.

Puss puss

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller fullständigt med...man bara inte snör ett minneskort...i övrigt låter d som du haft en trevlig helg...ha d! :)

Liill-Annna sa...

Vilka pottsorkar... Jag skulle vara sååå arg, sååå arg!! Hoppas du inte förlora allför många värdefulla bilder :(

Nisan82 sa...

Till dig som är Anonym: Kan du inte vara snäll och ge dig till känna, blir sååå nyfniken att jag dör ;)

Lovisa sa...

Alltså, vilka idioter! Du borde säga vad stället heter och ge dem dåligt rykte, haha! Och en liknande grej hände Mattias, han hade tappat bort en nyckel, han ringde ett ställe och beskrev den, och visst hade de den nyckeln. När han kom dit en timme senare hade någon annan kille kommit för att hämta upp sin mobil och sin nyckelknippa som han också tappat där, och då hade de gett han Mattias nyckel också! Vafan liksom! Sen kan man ju undra vem som tar emot en okänd nyckel också. Jäkla tölpar.

Nisan82 sa...

Ja jag känner bara att jag blir så irriterad så mig kommer de inte att få som gäst någon gång det ska gudarna veta. Så där gör man bara inte, okej om de hade legat där och skräpat i 3 år eller något och sen visste de om att min klasskompis skulle komma dit och hämta det. Dålig stil.