onsdag 10 februari 2010

en sammanfattning av helgen

Nu är det en ny onsdagsmorgon och jag är vaken lika tidigt som vanligt. Eftersom det inte går någon senare buss till mitt arbete så är det allt vackert bara att ta Skelleftehamnsbussen som går alldelles för tidigt för mig. Så när jag måste upp så här tidigt så önskar jag att det var vår nu så att jag kunde ta fram min cykel och bika hit. Då skulle jag bara behöva åka hemifrån då jag redan sitter på jobbet redan. Men jag ska inte klaga det kunde förstås ha varit mycket värre.

Jag ska försöka att sumera hur helgen har varit. På lördagen var det fest med skoltjejjorna från Skellefteå och Jenny från Älvsbyn. Vi var hemma hos mig den kvällen och sen bar det ut på Mollys för största delen av sällskapet medan vissa gick på Station. Men när vi gick för att äta på Max kom Lollo gåendes och vi frågade hur hon hade haft det på Station med Nea, för hon hade åkt hem redan. Bakade btw en rulltårta med turkisk peppar i och den var supergod alltså :) Alla som känner mig vet ju hur mycket jag tycker om att baka. Fick förresten upp min assistent ur kartongen och insåg att jag inte rymmer den i någon skåp alls hemma hos mig så jag får ha den framme på min bänk som jag har i köket eller vad jag nu ska kalla den.

Söndagen spenderade jag i Frostkåge hos Anna och Jörgen. Fasen vad hennes mage har vuxit, nu tycker jag att det är dags att hennes inneboende kommer ut så att jag får lukta på bäbis och hålla i h*n. Till middag hade jag fått bestämma att vi skulle äta tacos och det var supergott som alltid. Men vi insåg att alla har vi våra olika såser/dipper till tacosen. Jag är ju ett fan av RANCH, medan Jörgen hade den här mexican/chili och Anna gör någon salsa med creme fraiche. Men frågar man mig kan man ha RANCH till det mesta för att det är så gott, min favorit bland OLW dipmixerna. Att vara i Frostkåge gör att jag inte stressar och allt är bara lugnt och fridfullt. Men att jag är ett yrväder det är ju en annan sak. Fotade lite hennes mage så jag hoppas att hon kommer att bli nöjd med någon av bilderna i alla fall.

Vissa saker går det mindre bra med medan andra saker går det superbra med, men jag antar att så är livet... Men jag kämpar vidare och någon dag ska detta som är så jobbigt inte alls vara så jobbigt för mig utan att jag kan skratta åt det i stället för att gråta. Föör just nu har det den senaste tiden varit en massa gråt.

Hoppas att alla har det bra det ska jag i alla fall försöka att ha det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller me om att man känner ett helt annat lugn så fort man kommer ut från stan...å ingen mer gråt nu vännen...se framåt! :)

Nisan82 sa...

JAg vet att jag inte ska det, men det är lättare sagt än gjort och jag försöker verkligen att se framåt även om de vissa stunder är himla svårt och detta var nog en sån period

Liill-Annna sa...

Ohhh ja... De blev några fina bilder :) Ska redigera dem till veckan så kan får du se sen.
ja du, vem vill inte det. Sååå less jag är, på att vänta och vänta och...