söndag 21 februari 2010

Varför?

Varför kan jag inte sova ut på helgerna då jag behöver det som mest eftersom veckorna har varit rätt tuffa? Jag önskade att jag kunde sova åtminstone till klockan 9 och lite längre. Men jag är ju den kvällströtta typen och då är det ganska naturligt att vara morgonpigg. De som är positivt är att på morgonen medan alla andra sover hinner man med en massa annat i stället. Så när alla andra vaknar har man hunnit städa tvätta och diska och kan ha tid att ses och göra saker i stället.

Verkar som att det ska fortsätta och vara kallt ute, dock inte lika kallt som det var igår. När jag kollade på termometern igår kväll kring 22.30 då var det närmare -30 grader. Kändes väldigt bra att jag satt inne och hade det varmt och gött, och inte behövde brottas med kylan. Tyckte att det var kallt när det var kring -20 grader igår och jag var ute och traskade.

Undra vad som kommer att hända idag och vad dagen har att erbjuda. Mamma sa till mig att det var marknad i Burträsk i helgen men i denna kyla som är nu vill man ju inte sticka ut nosen och gå på någon marknad i alla fall. Då förfryser jag nog hela mig, okej att det finns kläder att ta på. Men jag fryser då ändå. Helt sjukt skulle jag vilja säga.

Kanske blir bio i kväll, får se hur det blir med den planen

Puss puss

1 kommentar:

Emma sa...

Tjollahopp!
Tänkte bara säga att du skrev så fint i det förra inlägget. Och hur kan man INTE tycka om dig för den du är?! Du är ju bara hur härlig som helst ju!! :)
Nästa vecka åker jag tillbaka till Ekorrsele och stannar där i några dagar! Det är därför jag är så lycklig just nu! :D
Ha det bäst! Kram